Monument als caiguts a la Guerra Civil
Vilassar de Dalt

Maresme
    Carrer Àngel Guimerà s/n
    al costat de la portalada gòtica de l'església

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Simbòlic
    Ajuntament de Vilassar de Dalt (Pl. de la Vila, 1 - 08339)
    Jordi Montlló Bolart

Monument situat a la raconada que forma la capella del santíssim de l'església amb la nau principal, al costat de la portalada gòtica, on abans hi havia la façana de l'antiga rectoria. Aquest monument primer va ser un homenatge als caiguts a la guerra civil espanyola (1936-39) del bàndol vencedor. Amb la democràcia es va fer extensiu a tots els caiguts durant aquest període.
    Es tracta d'un mur en forma trapezoïdal fet de paredat escocès, amb una creu de ferro en un costat. Està situat damunt un parterre esglaonat. A la dreta de la creu hi havia el següent lema fet de lletres de ferro: " Caidos por Dios y por España presentes". Quan es va substituir es va posar "A les víctimes de la Guerra Civil". Finalment van desaparèixer i no se n'ha posat cap més.

La inauguració va ser el 18 de juliol de 1960.