Monument a Josep Maria Folch i Torres Palau-solità i Plegamans

Simbòlic
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans
Virgínia Cepero González

El monument commemoratiu a Josep Maria Folch i Torres es troba a la intersecció del carrer Folch i Torres, el carrer Sant Miquel i l'avinguda Diagonal.
És obra d'Alfredo Lanz Rodríguez i Montserrat Faura Oriol, inaugurat l'any 1988.
Es tracta d'un monòlit prismàtic de formigó, que presenta a la part inferior un cub també de formigó, amb un medalló de bronze amb el rostre de perfil de Josep Maria Folch i Torres. A un dels costat hi ha escrit amb lletres de bronze: "CATALUNYA / A / JOSEP Mª / FOLCH / I / TORRES".
El monument també presenta diversos relleus de bronze relacionats amb Folch i Torres.
Les seves dimensions són: 7 m per 1,5 m per 1,5 m.

Josep Maria Folch i Torres (Barcelona, 1880-1950):
És autor de les famoses "Pàgines Viscudes". Va escriure a "la Renaixença", a "la Veu de Catalunya", a "Joventut" i "el Poble Català". Tanmateix, va ser un conegut escriptor per a infants i joves, que va col·laborar a "En Patufet", va fundar "Els Pomells de Joventut de Catalunya" i va ser l'autor de les "Aventures d'en Massagran", i de nombroses obres de teatre per a infants, entre elles "Els Pastorets".

ANDRINO MUÑOZ, M. (2011) La escultura urbana como nexo de convivencia: identidad y reflejo del lugar en el área del Vallès. Tesi doctoral inèdita, Universitat de Barcelona.
MONUMENTS COMMEMORATIUS DE CATALUNYA: https://monuments.iec.cat
REGIDORIA DE MEDI AMBIENT (2002) Jardins, parcs i places de Palau-solità i Plegamans. Palau de Plegamans: Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.