Memòria del foc (Monòlit en record de les víctimes dels incendis de 2003)
Sant Llorenç Savall

Vallès Occidental
    En una clariana davant del xalet del Rossinyol, a la carretera de la Vall d'Horta.
    Vall d'Horta

420215
    Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Joan Miquel Martínez Piera, Quelot
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Llorenç Savall
    Laura de Castellet i Ramon

Monòlit en record de les víctimes dels incendis de l'agost de 2003, format per una biga de fusta de més de 2 m. damunt d'una base trapezoïdal d'acer. A la part superior hi ha sis incisions en memòria de les sis víctimes mortals. A la base hi ha les inscripcions: “Memòria del foc; Quelot / Punt d'inici del foc del 10 d'agost del 2003 / en memòria de les víctimes dels incendis forestals” i un petit poema: “Amb melangia xica / Reculls amb delicadesa / Aquella estona / Te la mires i poses silenci / lletra i música. I l'adobes amb suc de tarongina / I un ramell de flors boscanes / No estàs sol no ets orfe / Ningú portarà dol / D'aquella estona maca”.

El monument fou instal·lat just al mateix lloc on s'inicià el devastador incendi forestal, en un acte celebrat el dia 12 d'octubre de 2003.

Savall, Butlletí d'Informació municipal de l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall, núm. 88 (novembre 2003). Ajuntament de Sant Llorenç Savall.