Margalló (Chamaerops humilis) de la Ctra. Sant Pere de Ribes
Sitges

Garraf
    Ctra. Sant Pere de Ribes (Vallpineda)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Sense data
    O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original de la regió mediterrània, pertany a la família "Arecaceae". Té un tronc poc fibrós. Fulles grans, de limbé arrodonit en forma de ventall i pecíol armat d'agullons forts i punxants.
    A la primavera floreix, les flors masculines separades per les femenines en peus diferents de color groc. Fructifica en dàtils de color marró que neixen a la tardor.
    Resistent a la primera línia de mar i a la contaminació urbana. Té un creixement lent i una longevitat elevada. Viu a la terra baixa, únicament a les planes litorals de poca alçada i és una espècie típica del Mediterrani occidental.
    Té una alçada de 6 mts i ocupa una amplada de 5 mts. L'estat sanitari és bo.

És singular per les seves dimensions i un element autòcton fàcilment visible des de la carretera, per seu estat sanitari, per la funcionalitat, estètica, expectativa de vida i per la forma excepcional. L' expectativa de vida és alta i la situació és bona.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges