Lledoner de l'avinguda de les Flors (Celtis australis)
Sitges

Garraf
    Av. De les Flors (Poble Sec)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Sense data
    O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original de la regió mediterrània, pertany a la família "Casuarinaceae". Té un tronc dret i escorça llisa de color marró fosc amb fulles casimètriques, estretament ovades i terminades en punta allargada, de color verd grisos que broten a mitjans de primavera. La floració és simple de color groc verdós i es produeix en primavera . Fructifica en lledons de color verd marró que neixen a principis de la tardor.
    Resistent a la contaminació urbana i industrial. Té un creixement mitja i una longevitat elevada. El fruit s'utilitza en gastronomia.

És singular per les seves dimensions, per la seva funcionalitat i per que té un triple tronc. L' expectativa de vida és mitjana, però la situació és molt pobre.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges