Llar d'infants del Sagrat Cor de Jesús
Sant Fruitós de Bages

Bages
    Sant Fruitós de Bages. c/Sant Benet, 8 (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Arribats a la crta. De Vic cal anar al cantó esquerra del poble fins al carrer Sant Benet.

Edifici
    Historicista
    XIX
    L'edifici és troba en bon estat de conservació, però cal tenir en compte que un cop tancat és possible que es degradi ràpidament.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA nº 22 DE Sant Fruitós de Bages
    Sense ús
    Serventes del Sagrat Cor de Jesús (08272 Sant Fruitós de Bages)
    Raquel Valdenebro Manrique

La llar d'infants del Sagrat Cor és un edifici de planta rectangular, cobert a quatre aigües amb el carener paral·lel a la façana. L'edifici és aixecat en mur de mamposteria irregular i totxana, arrebossat i pintat en color clar. L'edifici compta amb planta baixa, primer pis i pis sotateulada, amb la façana principal encarada al Nord, oberta al carrer Sant Benet. L'accés a l'edifici es troba precedit per un petit espai rectangular a mode de pati anterior que es troba parcialment delimitat per les valles urbanes de separació del carrer i protecció del graó. La façana principal manté una ordenació arquitectònica a base d'elements que s'alternen de forma repetida, la qual cosa li dóna un aire harmoniós. A la planta baixa s'obre tres portals allindats d'accés, dos laterals i un central. Entre portal i portal s'ubica una finestra, de tal manera que s'alternen portal, amb finestra, portal, amb finestra, i portal. Al primer pis s'obren un total de cinc finestrals rectangulars que coincideixen amb les obertures inferiors. Al pis sotateulada, i coincidint de forma paral·lela amb les obertures inferiors, s'obre un seguit de cinc petits finestrons dobles, molts dels quals es troben actualment tapiats. Entre pis i pis, recorren horitzontalment la façana dues cornises que marquen exteriorment les diferents alçades. Com a element ornamental característic, cal destacar la presència de guardapols exteriors, ubicats sobre les llindes portes i finestres del primer pis i planta baixa, que són rematats a la part superior per un petit arc cornupial, imitant un fals estil renaixentista. Aquest mateix esquema es repeteix a les façanes laterals i a la façana posterior de migdia. Val a dir però, que a les façanes laterals de llevant i ponent, les portes de la planta baixa es converteixen en finestrals, i que el nombre de finestrals de totes les plantes es limita a tres. La façana posterior de migdia repeteix l'esquema de la principal, però com a modificació -introduïda segurament de forma posterior com una reforma- al nucli central del primer pis, les dues finestres centrals han estat substituïdes per un gran finestral triple, de majors proporcions, al qual manca la decoració del guardapols amb arc cornupial. Val a dir, per altra banda, que un mur perimetral de tancament recorre les façanes de llevant, migdia i ponent, creant un espai a modus de pati interior.

Inclòs a l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de la Generalitat de Catalunya amb el nº 22

Els terrenys del carrer Sant Benet 8 de Sant Fruitós, foren donats pels seus propietaris-una família de Barcelona- a les monges terciàries dominiques de l'anunciata, amb la finalitat d'aixecar un convent. Un cop construït l'edifici, una part d'ell fou destinat a escola de noies i a parvulari pels més menuts. Fins el curs 2004, l'escola funcionà com a guarderia en mans de les monges del Sagrat Cor. Actualment és propietat del bisbat de Vic i es troba tancat i sense ús.

GANDIA, J.; RUIZ, J. (2001). Sant Fruitós de Bages. Història en imatges 1898-1975. CEB. Manresa.