Les parets antigues / Pont o resclosa sobre la riera de Sant Sebastià dels Gorgs
Subirats

Alt Penedès
    A la riera de Sant Sebastià dels Gorgs, a uns 100 m. del carrer dels Rocs de Lavern
    Està al límit dels termes de Subirats i d'Avinyonet del Penedès.

4582023
    Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    Medieval
    III a.C-XV
    Dolent
    La riera sobre la qual s'assenta aquest element pot representar una amenaça per a la integritat física del bé, a menys que aquest sigui consolidat.
    EPA R.31.1.2000
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si, CC.AA., n. 11 IPA
    Sense ús
    Ref. cad.: 018A09003
    Josep Anton Pérez

Restes d'un antic pont o resclosa sobre la riera de Sant Sebastià dels Gorgs; les restes pertanyents a Subirats, millor conservades que les de la riba oposada, s'ubiquen al marge dret de dit torrent. Està construït amb carreus de pedra petits i de mida irregular, amb algunes filades "d'opus spicatum". L'alçada màxima conservada supera els 2 m., i la llargada total de l'estructura fa entre 15 i 18 m.

Les restes es troben al límit dels termes municipals de Subirats i d'Avinyonet del Penedès.
    A la riba de la riera pertanyent al terme d'Avinyonet s'observa una línia de carreus perfectament tallats així com les restes d'un mur que deuria ajuntar-se d'extrem a extrem; ara, una entrada enmig de la riera separa els dos trams.
    Aquest jaciment arqueològic es troba fitxat a la CC.AA. corresponent al municipi d'Avinyonet del Penedès.

Es considera que aquesta construcció podria haver-se realitzat durant la romanitat tardana o en època pre-romànica, a jutjar per la factura de l'obra, amb restes "d'opus spicatum".

A.A.V.V. (1981): "Pla General d'Ordenació Urbanística de Subirats". Annex I. Ajuntament de Subirats.
    RIBÉ, G.; CEBRIÀ, A. i SENABRE, M.R. (1990): "Carta Arqueològica de l'Alt Penedès." Vilafranca del Penedès.
    ROSSELLÓ RAVENTÓS, Joan (1986): "Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya. Vol 2, Alt Penedès." Barcelona, p. 180.