Grup d'escultures al parc dels Castanyers
Montornès del Vallès

Vallès Oriental
    Parc dels Castanyers. 08170 - Montornès del Vallès

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Any
    1993
    Moltes d'elles es troben brutes de graffiti
    Ornamental
    Ajuntament de Montornès Av. Llibertat, 2, 08170 - Montornès del Vallès
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Al parc dels Castanyers hi ha una notable concentració d'escultura contemporània. Amb motiu de la novena edició del certamen anual d'art Mont-Art, dedicat l'any 1993 al medi ambient, diversos autors van crear obres per ser exposades permanentment a l'aire lliure. S'hi troben peces d'Elisa Arimany, Josep Guinovart, Agustí Penedés, Joan Pere, Joan Batlle, Jordi Camprubí, Salvador Joanpere, Antonio Ruiz i el grup 3D de la facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. Algunes d'aquestes obres han estat traslladades a d'altres indrets del poble.

El parc dels Catanyers era, antigament, el jardí privat d'una casa pairal anomenada can Parera, enderrocada cap a 1980. Entre 1912 i 1942 es coneixia per can Millet i, anteriorment, per can Ramires. El jardí, amb espècies vegetals de valor i grandària considerables, va passar a ser propietat municipal. El dia 11 de maig de 1986 es va inaugurar com a parc públic. L'any 1993 s'hi van instal·lar les obres escultòriques. L'any 2006 una de les obres, la de Josep Guinovart, va ser traslladada a la rotonda situada a la confluència de l'avinguda del riu Mogent i el carrer de la Llibertat. L'any 2011, l'escultura "Laberint", d'Elisa Arimany, va ser traslladada a la rotonda del carrer Carles Riba.

BELTRAN I ALCALDE, Xavier (1985) Conèixer Montornès. Granollers: Ajuntament de Montornès del Vallès. ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.