Forn d'obra de Can Plandolit
L'Ametlla del Vallès

Vallès Oriental
    Can Plandolit. Polígon 3, parcel·la 86
    a tocar dels pins pinyers del davant de la casa

Element arquitectònic
    Popular
    XX
    Any
    1960
    Sense ús
    08005A003000860000LT
    Virgínia Cepero González

Forn d'obra situat a tocar dels pins pinyers del davant de la casa. L'estructura, feta de totxo i ciment i d'aproximadament 2 m de llargada i 2 m d'amplada, està formada per un petit dipòsit d'aigua, que s'omple a partir d'un pou situat al torrent, i al davant l'estructura semicircular del forn.

PUIG, J (2007: 153): al mateix indret on es situa aquest forn hi havia hagut l'antic forn que, com a totes les cases fortes del sud del municipi, permetia extreure'n beneficis extraordinaris en una època en que els materials de construcció escassejaven. Als anys quaranta, fruit de la important demanda de materials de construcció que hi havia al poble, els germans Moreno van reactivar el forn fins a la dècada dels vuitanta.

PUIG I ROCA, Jordi (2007). Masies de l'Ametlla del Vallès. L'estructuració d'un territori durant mil anys. Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.