Font de Mossèn Esteve Prat
Veciana

Anoia
    Plaça de mossèn Esteve Prat, s/n (Sant Pere del Vim)
    davant mateix l'església de Sant Pere

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Ornamental
    Ajuntament de Veciana (Pl. de Ramon Servitje - 08289- Veciana).
    Jordi Montlló Bolart

Font encaixada dins un monòlit més alt que ample, irregular pels costats i foradat pel mig. En aquest forat, que recorda una finestra, hi ha l'aixeta de la font, en un costat, i la pica de desguàs, rebaixada en la mateixa pedra del monòlit.
    A l'angle superior esquerra d'aquest buit / finestra, s'ha col·locat la placa commemorativa, amb la següent inscripció: "Tenia un cor tan gran que tots hi cabíem". A l'entorn està enjardinat i tota la plaça envoltada d'un petit mur de pedra que delimita l'espai.

Destaca la originalitat de la composició i els contrastos entre ple i buit i funcionalitat i conceptualitat.

Font dedicada per l'Ajuntament de Veciana a mossèn Esteve Prat Llussà (Santpedor 1931 - Els Prats de Rei 2005), rector de Sant Pere del Vim, entre els anys 1975 i 2005; fou el 27 de maig de l'any 2012.
    Va haver una missa oficiada per mossèn Carles Riera que va ser acompanyada per les veus de la Coral Mare de Déu del Portal, d'Els Prats de Rei.
    Després de l'ofici, es va beneir la plaça i l'acte va continuar amb l'alternança de discursos, cants de la coral i lectura de textos del llibre "A Mn. Esteve Prat i Llussà", editat l'any 2005.