Font de l'Espai Cívic les Sedes Vallirana

Baix Llobregat
Carrer Major, 121
Dins de l'Espai Cívic de les Sedes, al costat de l'àrea de jocs infantils
156m

Patrimoni moble
Element urbà
XX
Ajuntament de Vallirana
Adriana Geladó Prat

Font urbana de ferro forjat situada damunt d'un basament de formigó restituït. Està formada per una petita estructura semicircular motllurada, amb una cara central esculpida. De la seva boca en surt el broc, també restituït. Tant el basament com la pica presenten una planta semicircular, aquesta última decorada amb la mateixa motllura que recorre la zona del broc.

El dia 16 de desembre de l'any 1914, l'ajuntament va decidir instal·lar fonst públiques al carrer Major i al carrer Nou, donat que molts veïns del poble encara no tenien aigua corrent a casa. És probable que aquesta font formés part del conjunt de tres que hi havia instal·lades al carrer Major. Podria correspondre amb la font que, originàriament, estava situada davant de la casa de cal Leyes, i que posteriorment, fou traslladada al costat del pont de la Soleia (o pont de Llinàs). En l'actualitat, la font està instal·lada en els terrenys que havia ocupat l'antiga fàbrica de teixits de les Sedes, en funcionament durant la primera meitat del segle XX (fins al anys 60).

AMICS DE VALLIRANA (2007). La Vallirana del segle XX. Imatges i Memòria. Vallirana: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, p. 105-106. OLLÉ, Francesc (2016). Vallirana, poble d'aigua. Vallirana: Amics de Vallirana, p. 24-25.