Font de la Riera
Sant Julià de Vilatorta

Osona
    La Riera
    Pel camí que surt de la BV-5201, just passat Cànoves i segueix la riera, o pel camí de la Carena.

Element arquitectònic
    Popular
    XXI
    POUM (DOGC 5817 de 14/02/2011).
    Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta
    Virgínia Cepero González

La font de la Riera és una de les més populars i concorregudes de Sant Julià de Vilatorta. És una font arranjada i amb un cabal copiós, emmarcada en un mur de pedra. El broll d'aigua d'aquesta font prové de la riera de Sant Julià i raja per un broc de pedra cap a un rec que omple l'antiga bassa allargada. A les proximitats de la font hi ha una taula feta amb una gran llosa de pedra treballada, amb l'any 1908 inscrit, al voltant de la qual hi ha diverses pedres a mode de seients.
    La font està situada a un indret amb vegetació de ribera, plàtans, verns, boixos, roures, pollancres i castanyers d'índies.

L'any 2011, les obres de desdoblament de l'Eix Transversal al pas per aquest paratge posaven en perill la conservació de la font. Gràcies a la insistència d'un grup de veïns que van denunciar que les obres en preveien la seva destrucció, la font va ser traslladada al seu emplaçament actual, a l'altura de l'antiga bassa.

- GRUP DE DEFENSA DEL TER. (2005). Les fonts que tenim. Osona i el Lluçanès. Vic: Ed. Eumo.
    - H. M. TALLER D'ARQUITECTURA I CONSTRUCCIÓ S. L (2010). Catàleg de béns d'interès històric arquitectònic i paisatgístic. POUM. Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta.
    - ITINERARIS DE LA XARXA DE PARCS NATURALS. DIPUTACIÓ DE BARCELONA: www.diba.cat/parcs/itineraris/guilleries/