Font de la Plaça del Vall del Castell Vilafranca del Penedès

1927
Antoni Pons i Domínguez
Legal
Pla Especial i Catàleg del Patrimoni 1988 (BCIL)
Ajuntament de Vilafranca del Penedès (C. de la Cort, 14).
Jordi Montlló Bolart

Font composta d'un podi de base quadrada amb dos graons. Del graó superior, sobresurt una pica de pedra semicircular amb relleu de petxina. Per damunt del podi, s'aixeca un pedestal de secció rectangular amb volutes laterals, cornisa de permòdols i motllura refosa a la cara principal amb l'aixeta centrada. Un fanal amb el peu de ferro forjat corona el conjunt.

S'instal·la l'any 1927 segons projecte de l'arquitecte Antoni Pons i Domínguez en substitució a una font situada a la plaça de la Constitució que estava adossada a les parets de l'edifici que ocupava l'Ajuntament fins les darreries del segle XVI i que es va remodelar a l'any 1876.

ROSSELLÓ i RAVENTÓS, Joan i altres (1986). Pla especial i catàleg del patrimoni històric, artístic i ambiental de Vilafranca del Penedès. Inèdit.