Font de la plaça de l'Església
Sant Julià de Cerdanyola

Berguedà
    Plaça de l'Església
    Plaça de l'Església

Patrimoni moble
    Element urbà
    XIX-XX
    Obert
    Altres
    Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola. Local Municipal, s/n. 08694 Sant Julià de Cerdanyola
    María del Agua Cortés Elía. OPC

Font urbana situada a la plaça de l'església. La font és de característiques similars a la font de Sant Galderic, formada per una base de paredat que suporta una pica i l'aixeta es troba encastada a la paret. Tot ti que el seu orígen és a finals del segle XIX, es va rehabilitar quan es va arranjar el conjunt de la plaça durant la primera dècada del segle XXI.

La comunitat de regants de l'Abaiol es va crear el 1884 amb l'objectiu de fer arribar l'aigua de l'Abaiol al poble per tal de poder abastir als ciutadans d'aigua per a les cases i que després s'utilitzés aquesta pel rec. Des de llavors els habitants que volen utilitzar l'aigua forment part de la Junta i paguen una quantitat per disposar d'aquest servei. En la fundació de la comunitat es va establir fer un viver i dues fonts, una a la plaça i altra a prop de la creu antiga de ca l'Emportell; aquestes fonts s'assortirien d'aigua del viver amb una canonada que portaria l'aigua. La font de la plaça de l'església és una d'aquestes fonts que es van fer al nucli a finals del segle XIX i que porta aigua del torrent de l'Albiol fins al poble.