Font de La Pedragosa

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Bo
    Tot i ser una font temporal, cal estar alerta. Les branques evita tant a les persones com animals de caure dins.
    Legal
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal
    Difícil
    Altres
    Privada
    08178A004000160000OH
    Jordi Montlló i Laura Bosch

La Font de la Pedregosa és una surgència temporal que consisteix en un pou excavat al costat mateix d'un avenc que porta el mateix nom. Tant un com l'altre estan situats a tocar, tot just un centenar de metres per sobre de la Font del Trull, en el Torrent de la Saiola. S'hi accedeix seguint la llera del torrent fins que trobem un pi de dimensions considerables. Un corriol senyalitzat per un amuntegament de pedres ens indica el camí a seguir, que puja en direcció est uns cinquanta metres més. Només arribar, al davant mateix, hi ha la boca del pou, arran de terra i protegida per una tanca improvisada de branques seques. Està excavat a la roca i mesura 3,8 metres de profunditat per 2,20 metres de diàmetre. Una corda de seguretat lligada a una alzina baixa fins a baix. A mà dreta mateix s'observa un avenc que té una fondària de 10 metres i un recorregut de 18 metres respectivament.

Sembla ser que de tant en tant, quan hi ha pluges fortes i de l'avenc surt l'aigua amb una gran pressió cap enfora, el pou s'omple al mateix temps, no sempre fins al capdamunt.

CAPELLA, Pere (1997). Les fonts; dins XVIII Ronda Vallesana. Unió Excursionista Sabadell, pp. 34 - 40.