Font de Can Noguera / del Lleó / de ca l'Argelich

Altres
    Ref. cad.: 015A00143
    Josep Cruells Castellet

Font antropitzada amb una petita àrea d'esbarjo. La font resta mig abandonada. Per on raja s'ha fet un pericó d'obra ben enrajolat i amb aplics de ceràmica. El brollador adquireix forma de cap de lleó.

A prop, al costat dret del Tenes, hi ha les arcades del rec que abastia d'aigua els camps entre Can Noguera i la Fàbrica Vella.

Les aigües que abasteixen aquesta font, han estat un misteri i motiu de diverses llegendes.
    A partir de 1960, es va obrir una embotelladora a prop de la font per aprofitar comercialment l'aigua. L'empresa, però, no va ser rendible i va tancar pocs anys després.
    La font de can Noguera va ser un pol d'atracció important de gent, sobretot als mesos d'estiu. Visitants de cap de setmana, estiuejants o gent del poble s'acostaven a refrescar-se i a gaudir de les seves ombres.
    Restaurada l'any 1947 per Agustí Argelich, segueix tenint el mateix aspecte que aleshores. No així el seu entorn que ha patit una gran transformació a arrel de la riuada de l'octubre de 1994. (Fonts: passat i present. Ajuntament de Bigues i Riells.)

ALEMANY I QUINTANA, MARCEL (coord). Fonts Passat i Present. Ajuntament de Bigues i Riells.