Font davant del Castell del Rubinat
Figaró-Montmany

Vallès Oriental
    Nucli del Figaró
    Camí de Figaró a Sant Pau de Montmany. Davant el Castell del Rubinat.

Element arquitectònic
    Ajuntament de Figaró-Montmany. Crta de Ribes n.34. Figaró-Montmany 08590.
    Anna M. Gómez Bach

Font urbana adossada al mur de contenció del ferrocarril, prop d'una zona urbanitzada. Es va construir amb les obres d'adequació de l'accés del ferrocarril al municipi; en un moment indeterminat d'inicis del segle XX; l'aigua és potable, ja que està connectada ala xarxa d'aigua, la mateixa que va als habitatges. Consta d'un petit pedró i d'una pica en pedra local, ben desbastada i lligada amb morter de calç.

Plaça que s'ha d'emmarcar en el context d'urbanització i adequació de la zona de l'estació del ferrocarril. Situada sobre el revolt d'accés cap a l'estació i al peu del camí de Sant Pau de Montmany, constitueix un lloc de pas i el seu accés és força difícil, ja que la carretera és molt estreta. Indret ben conegut pels habitants del Figaró però poc freqüentat com a espai de lleure.

OLIVER, J. 2000. Història de Figaró-Montmany. Vol. 1: Figaró abans de ser-ho, Ajuntament de Figaró-Montmany.