Fons Paleontològic del Papiol del Museu Geològic del Seminari de Barcelona. El Papiol

Baix Llobregat
Carrer de la Diputació, 231

Patrimoni moble
Col·lecció
Paleozoic
Neògen
Legal i física
Llei de Museus de Catalunya (Llei 17/1990, de 2 de novembre)
Restringit
Científic
Arquebisbat de Barcelona,Carrer del Bisbe, 5, 08002 Barcelona
Juana Maria Huélamo Gabaldón

Dins els fons paleontològics del Museu hi ha enregistrats 2.176 fòsils procedents del Papiol, amb el nom del donant i el lloc de recollida. Destaca el Brissopsis papiolensis del miocè (Echinodermata /Echinozoa /Equinoderms), trobat a LesTorrenteres, i que porta el nom del municipi.

Propietat privada però d'accès públic. Des de finals del segle XIX, es vas despertar un gran interès entre la comunitat científica per la geologia del Papiol, de manera que els grans estudiosos van realitzar directament troballes en els diversos jaciments del municipi, o van acollir els fóssils que altres anaven recollint en les seves excursions, moltes d'elles de caire científic en aquell territori. Almera o Lambert, són noms dels grans científics vinculats a la geologia d'aquest municipi. El resultat va ser una gran i magnífica col·lecció de fóssils que avui formen part del fons del Museu.

Garcia, M.J.; Brito Martín, R.. (2016). Breu recull de la Geologia i la Paleontologia de la ciutat de Barcelona. Revista Comunicats 2016. Institut Català de Gemmologia, Mineralogia i Paleontologia (ICGMP). Revista Comunicats.
Inventari del Museu Geològic del Seminari de Barcelona. Document d'ús intern.
Lambert, J. (1906) Memòries de la Société Géologique de Grance. Paléontologie. Tome XIV.- Fascicule 2-3. Paris: Au siège de la Société Géologique de France.