Fons documental del Museu de Can Xifreda

Obert
    Científic/Cultural
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Al Museu de Can Xifreda s'hi conserva un arxiu que s'ha anat ampliant al llarg de la seva història.

Hi trobem des de les llibretes de camp i dibuixos que va fer el fundador del museu, el Sr. Garriga, en els diversos jaciments arqueològics on hi va intervenir.

També hi ha diversos documents antics que han estat cedits al museu, tota la col·lecció de la revista "la Pinya", documents gremials del segle XX, societats, llibres de comptes, etc.

El document més antic que s'hi conserva és un cantoral del 1568.

La informació històrica s'ha extret de la web del Museu.

El Museu de Can Xifreda ofereix la història de Sant Feliu de Codines a partir de materials propis trobats a les rodalies de la vila o recollits pels veïns. Va néixer gràcies a l'impuls del Sr. Martí Garriga. La col·lecció de troballes fetes pel "Grup Talp" al llarg dels anys 50, 60 i 70 van esdevenir patrimoni municipal l'any 1970 que, des de 1988, estan ubicades en la torre modernista. D'aleshores ençà, s'ha ampliat el contingut a història moderna, estiueig, modernisme, Antoni Gaudí, etc.

El museu consta d'una exposició permanent d'arqueologia, paleontologia, mineralogia i història local i una sala d'exposició d'eines i estris de la ramaderia catalana. El seu origen com a col·lecció arqueològica és el que fa que una bona part del seu contingut siguin troballes prehistòriques en un radi de quinze kilòmetres de la vila.