Fons documental de Martorell a l'"Archivo General de Índias"
Martorell

Baix Llobregat
    Avinguda de la Constitución, s/n, 41004 Sevilla

4591969
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Modern
    XVI-XVIII
    Ley 16/1985, de 25 de junio, de Patrimonio Histórico Español
    Restringit
    Científic
    Ministeri de Cultura. C. Alcalá, 34. 28014 Madrid
    Dídac Pàmies Gual

L'"Archivo General de Índias" disposa de 20 documents que fan referència al municipi de Martorell, dividits en dues seccions que enumerem seguidament: Indiferente General (19 documents de l'any 1533, consistents en cèdules reials creades a Martorell per tal de traslladar esclaus negres a les Índies ) i Casa de la Contratación (2 documents, un de l'any 1683 i l'altre de l'any 1775, consistent en llicències de passatgers per tal de viatjar a les Índies ).

El "Archivo General de Índias" va ser creat l'any 1785 per ordre del monarca Carles III, amb l'objectiu d'aglutinar tota la documentació referent a les colònies espanyoles (Amèrica del Sud i Filipines), en un mateix edifici, atès que fins aleshores estava dispersa entre els arxius de Simancas, Cadis i Sevilla. L'arxiu s'instal·là a la Casa Lonja de Mercaderes, on es troba actualment. Està regit pel "Patronato del Archivo General de Índias", creat l'any 2005 i participat pel Ministeri de Cultura, la junta d'Andalusia, l'ajuntament de Sevilla, el Consell Superior d'Investigacions Científiques i la Universitat de Sevilla.