Fons documental de l'Arxiu Nacional de Catalunya

Científic
    Generalitat de Catalunya
    María del Agua Cortés Elía. OPC

Entre els seus fons conserva fons comercials i d'empreses a partir del segle XVIII. Entre ells destaquen els següents que estan relacionats amb Sant Julià de Cerdanyola:
    -Sol·licitud d'autorització per instal·lar una serradora al terme municipal de Sant Julià de Cerdanyola. Any 1920. Fons ANC1-490, districte forestal de Barcelona.

-Expedient de registre de "12 pertenencias de una mina de carbón de piedra llamada "Carmen" del término municipal de San Julián de Cerdañola". (Barcelona). Any 1885. Fons ANC1-641.

-Expedient de registre de "308 pertenencias de una mina de carbón llamada "La Vencedora" al sitio de soleya la Vallfogona del término municipal de Pobla de Lillet y San Julián de Serdañola". (Barcelona). Any 1885. FONS ANC1-641.

-Expedient de registre de "120 pertenencias de una mina de carbón de piedra con el nombre de "Sorpresa" en el punto llamado de Collet de Ina, del pueblo de San Julián de Sardañola y distrito municipal de idem. (Barcelona). Any 1871. FONS ANC1-641.

-Expedient de registre de "120 pertenencias de una mina carbón de con el nombre de "Tempestad" en el punto llamado de bosque del Mas de Pey del pueblo de San Clemente y distrito municipal de Serdañola. (Barcelona). Any 1870-1871. FONS ANC1-641

-Expedient de registre de "60 pertenencias del coto minero llamado "Fortuna" de carbón de piedra de los pueblos de Saldes, Aspa, Massanés y Vallcebre, distrito municipal de Saldes y Serdañola" (Barcelona). Any 1868-1870. FONS ANC1-641.

L'Arxiu Nacional de Catalunya conté documentació generada per organismes, empreses, així com recupera tota aquella altra documentació de caràcter privat que, pel seu valor testimonial i referencial, té una especial rellevància per al coneixement de la història nacional. Té naturalesa d'arxiu de l'administració i arxiu històric. L'Arxiu Nacional de Catalunya està adscrit al Departament de Cultura, dins la Direcció General del Patrimoni Cultural. Està integrat al Sistema d'Arxius de Catalunya (SAC), essent el principal dels Arxius de la Generalitat de Catalunya. Conserva uns 30 km de prestatgeria de documentació, així com arxiu d'imatge i so. La classificació del fons es fa amb les normes ISAD i la NODAC.