Fons documental de l'Arxiu de la Corona d'Aragó
Sant Martí de Tous
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
L'Arxiu de la Corona d'Aragó disposa d'un fons documental de 78 documents que fan referència al municipi de Sant Martí de Tous, dividit en 12 seccions: Archivo Real (Real Cancillería) (12 documents entre els anys 1246-1342); Archivo del real Patrimonio de Cataluña (20 documents entre els anys 1594-1813); Delegación Provincial de Hacienda de Barcelona (9 documents entre els anys 1894-1948); Conde de Queralt ( 2 documents entre els anys 1291-1517); Subdelegación de Bienes Mostrencos de Barcelona (1 document de l'any 1805); Real Audiencia de Cataluña (11 documents entre els anys 1602-1802); Comandancia de Ingenieros de Barcelona ( 1 document de l'any 1847); Tribunal de Comercio de Cataluña (2 documents entre els anys 1734-1793); Fondos notariales de Igualada y distrito (12 documents entre els anys 1571-1806); Generalitat de Cataluña ( 2 documents entre els anys 1411-1639) i Fondos de la desamortización eclesiàstica. Volúmenes ( 6 documents entre els anys 1461-1767).
Història
L'Arxiu de la Corona d'Aragó va ser creat l'any 1318 per Jaume II com l'Arxiu Reial de Barcelona amb la finalitat de conservar tota la documentació dels territoris de la Corona. L'any 1754, sota la monarquia borbònica, va passar anomenar-se Arxiu de la Corona d'Aragó (ACA). L'any 1993 es va traslladar del Palau del Lloctinent a l'actual edifici situat al carrer dels Almogàvers.
Bibliografia
htttp://www.mcu.es/archivos/CE/PARES.html