Fons documental de l'antic Ajuntament de Cànoves
Cànoves i Samalús

    Vallès Oriental
    Can Casademunt i la Secretaria (carretera BP-5107, p.k. 38,1)
    353

    Coordenades:

    41.69402
    2.35292
    446154
    4616007
    Número de fitxa
    08042 - 87
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Contemporani
    Segle
    XIX-XX
    Estat de conservació
    Regular
    Les condicions de l'indret on està dipositat l'arxiu no permeten garantir la plena conservació dels documents.
    Protecció
    Inexistent
    Accés
    Fàcil
    Residencial
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Cànoves i Samalús
    Autoria de la fitxa
    Marc Guàrdia i Llorens

    Conjunt de documentació administrativa del'Ajuntament de Cànoves i Samalús. El fons documental correspon bàsicament als comptes municipals, actes del ple de l'ajuntament, juntes municipals, padrons, certificats de defunció, edictes de matrimoni i butlletins provincials.
    La informació i sèrie documental és fragmentària. Tot i que hi ha alguna carpeta de l'any 1865, el gruix de la documentació comprèn bàsicament els inicis del segle XX, fins la guerra civil.

    En l'actualitat es troba separat en dos edificis: la informació general relativa a l'ajuntament es troba a Can Casademunt, i la que fa referència més directa a Samalús es troba a la Secretaria, edifici municipal ubicat al punt quilomètric 38,1 de la carretera BP-5107.

    L'arxiu de Can Casademunt es troba repartit en dos armaris. La documentació manuscrita es troba en un armari tancat, mentre que la documentació impresa es troba en unes lleixes sense tancar. Tot el material no es troba indexat ni es té constància ni inventari dels documents custodiats.
    A l'arxiu també hi algun document relatiu a l'ajuntament del període de la guerra civil provinent d'alguna casa del poble.