Fons d'imatge i so de l'Arxiu Comarcal de l'Alt Penedès
Santa Margarida i els Monjos

Alt Penedès
    Vilafranca del Penedès. Barri de la Girada.
    Arxiu Històric Comarcal de l'Alt Penedès. Vilafranca del Penedès.

Patrimoni documental
    Fons d'imatges
    XIX-XX
    Inventariat amb criteris arxivístics moderns.
    Legal i física
    Científic
    Tríade scp

Conjunt de 32 fotografies i 2 vídeos de temàtica diversa relacionada amb el municipi de Santa Margarida i els Monjos, amb un tram cronològic que va entre finals del segle XIX i mitjans del segle XX. Són còpies d'imatges localitzades a l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos i d'altres procedències. D'algunes de les imatges, hi ha negatius i còpies en diapositiva. Les temàtiques es poden resumir en: imatges del nucli dels Monjos, fotografies de la Festa Major: castells, bastons, gegants, imatge de Santa Margarida en processó. Fotografies d'agrupacions obreres: manifestació de rabassaires amb l'estendard de la Unió de Rabassaires dels Monjos. Fotografies de treballadors de diverses empreses, entre les més nombroses les imatges de treballadors de l'empresa de Ciments Freixa. Fotografies de colles d'amics d'excursió i festes. Fotografies de naus industrials al costat de la via fèrria. A més hi ha dos vídeos que tracten del Castell-convent de Penyafort i de l'eslàlom de cotxes al polígon de la Casa Nova.