Fons del Museu de Granolllers

Científic
    Ajuntament de Granollers; Pl. de la Porxada 6 / 08400 Granollers
    Jordi Montlló Bolart

El museu de Granollers conserva material arqueològic procedent del terme municipal de Bigues i Riells a partir de dues línies d'actuació: el fons de l'antic museu i excavacions més o menys programades a partir dels anys vuitanta.
    De la primera opció, trobem materials de Can Quintanes (ibèric), Cova de les Madrigueres (calcolític), Vinyes de Can Pou (calcolític), Turó del Rull (ibèric i romà), Can Noguera (romà), Camí camp d'en Garriga (ibèric), Can Badell, Can Parera i Les Barbotes (ibèric i romà), Vallderrós (ibèric), Can Carrera (romà), Cova del Duc (ibèric), Forn de Can Lledó (romà), Can Mainou (ibèric), Cal Pastor (ibèric), Can Roca (romà), Cal Sidret Vell (ibèric), Torrent prop de can Guilla (romà) i Can Garriga (taller de sílex).
    De les excavacions se n'han fet les següents:
    1981.- Can Garriga (programada; Jordi Rovira) i Can Badell (Elvira Mata).
    1982.- Can Garriga (programada; Jordi Rovira) i Can Badell.
    1983.- Can Garriga (programada; Jordi Rovira) i Can Badell (Giordano Marquès).
    1984.- Can Badell (programada).
    1985.- Can Garriga (programada) i Can Badell (programada).
    1986.- Can Badell (urgència; M. Panosa, M. Hernéndez Yllán i P. Giordano Marquès).

L'any 1932 es crea una Comissió Organitzadora del Museu de Granollers i del Vallès Oriental, encarregada de recollir i inventariar les peces. La secció d'arqueologia s'encarregà de fer "prospeccions" per tota la comarca. Un dels principals protagonistes fou J. Estrada.