Fons de l'Arxiu Històric Fotogràfic Ullastrell

Vallès Occidental
Carrer de la Serra, 17, 08231
Al bell mig del nucli urbà, davant l'escola

Patrimoni documental
Fons d'imatges
XX-XXI
Científic
Ajuntament d'Ullastrell
Adriana Geladó Prat

Arxiu fotogràfic creat l'any 2005 i situat a l'ajuntament del municipi. Es tracta d'un arxiu creat amb la intenció de preservar i conservar les imatges antigues existents, tant en mans públiques com privades, relacionades amb la població d'Ullastrell. L'arxiu integra més de 1000 imatges de temàtica diversa i la seva classificació i catalogació encara està en procés d'execució. Està format per fotografies en paper de titularitat pública i imatges digitals de fotografies antigues cedides pels veïns del poble (els originals són digitalitzats i retornats als seus propietaris). Entre les imatges en paper cal destacar el fons llegat per mossèn Manuel Padrós Claret al poble d'Ullastrell. Consta d'un gran nombre d'imatges de temàtica religiosa (romeries, processons, festes de Corpus, etc.) acompanyades dels seus negatius classificats. Existeixen tres còpies digitals de tot l'arxiu, incloent els fons d'imatges en paper.

L'Arxiu Històric Fotogràfic d'Ullastrell fou aprovat pel ple de l'ajuntament el dia 26 de setembre de l'any 2005. La idea de crear un arxiu que recollís bona part de les imatges antigues privades, mitjançant la seva digitalització, va sorgir a partir de l'organització d'una exposició fotogràfica per la Festa Major del municipi. Mitjançant una reunió entre els representants de l'ajuntament i alguns veïns implicats en el projecte es creà una comissió encarregada de gestionar tot el procés i custodiar l'arxiu. En origen, aquesta comissió estava formada pel regidor de cultura, els veïns implicats i representants de la Colla de la Gent Gran entre d'altres. L'arxiu compta amb els serveis i la gestió d'un tècnic encarregat de la digitalització, classificació i conservació de les imatges.