Fita de terme amb Carme
La Torre de Claramunt

Anoia
    Les Pinedes de l'Armengol (08789 La Torre de Claramunt)
    Del C/Josep Tarradellas agafar el camí de Cal Muntades. A uns 300 m, prendre el PR a l'esquerra.

41.52002
    Element arquitectònic
    Popular
    XX
    Regular
    La seva ubicació al mig del bosc fa que la vegetació de l'entorn i el creixement del sotabosc la tapin i la puguin fer desaparèixer.
    Ajuntament de la Torre de Claramunt.(Pl. de l'Ajuntament, 1 08789 La Torre de Claramunt)
    Raquel Valdenebro Manique

Fita de pedra de forma irregular inserida al terra, al peu d'un pi de grans dimensions. Les seves mides són 0,21 m d'amplada per 0,16 m d'alçada i 0,17 m d'amplada. No s'observen gravats ni indicacions de termes.

La fita es troba molt enterrada i no cal descartar que a la seva part inferior conservi algun tipus de gravat.

Possiblement la fita sigui fruit d'una afitació realitzada a mitjans del segle XX, ja que no conserva cap element decoratiu o gravat a la vista que pugui permetre una datació anterior. La seva funció era la de delimitar els terme de La Torre de Claramunt i Carme. Darrerament ha estat inclosa dins del replantejament de la línia de delimitació del terme amb els seus colindants efectuat l'any 2006.

AA.DD. (2006) Replantejament de la línia de delimitació entre el terme municipal de La Torre de Claramunt i els municipis colindants. Departament de Política territorial i Obres Públiques. Generalitat de Catalunya.