Festa Major de Castellnou de Bages
Castellnou de Bages

Bages
    Casc antic. Castellnou de Bages - 08251
    Pl. de l'Església i carrers del voltant

4632002
    Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Obert
    Científic
    Laura Llorens Travé i Jordi Tornés Bes

La Festa Major de Castellnou se celebra el diumenge coincident o posterior al 16 d'agost, dia de Sant Roc, patró del municipi. El dissabte hi ha concurs d'habilitats de tractors i demostracions d'oficis antics, cada any d'una especialitat diferent, com tallada de troncs, gossos d'atura. A la nit es fa un sopar de germanor i ball amb espectacle i proclamació de la reina de la festa. A la matinada es reparteix coca i mistela als assistents. I diumenge al matí es realitza el típic concurs de pintura ràpida per a adults (des de 1976) i infantil (des de 1990). Al migdia hi ha missa de Festa Major i concert-aperitiu ofert per l'Ajuntament. A la tarda hi ha jocs de cucanya i xocolatada. Després, ball de tarda amb lliurament de trofeus de: futbol, fotografia, pintura, dibuix infantil, tennis i petanca, que s'han fet a la vigília.

Festa en honor a Sant Roc, patró de Castellnou, en virtut d'una promesa efectuada pels afectats de la pesta.

BALLÚS, Glòria (2000). Guia de festes del Bages. Centre d'Estudis del Bages. Manresa.