Escultura II del pati de la Fundació Teodor Bosch
Begues

Baix Llobregat
    Camí Ral, 13 (pati de la Fundació Teodor Bosch)
    Al pati de la Fundació Teodor Bosch

1.91977
    Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Mike Munyaradzi
    Ornamental
    Fundació Teodor Bosch
    Oriol Vilanova

Talla en bloc de pedra de dimensions 75 cm de llargada, 34 cm de profunditat i 25 d'alçada. L'escultura va ser dissenyada per ser apreciada per una cara, l'altre es presenta en part sense treballar. Es tracta per tant d'un relleu que representa una figura animal (una lleona) abstracta de manera jacent. Les proporcions del cos animal no són reals, destaca el ritme de repòs de la peça. Quant a la interpretació, el lleó apareix com un animal abastament utilitzat al llarg de la història de l'art africana i en l'imaginari cultural d'aquell continent. La peça està plantada al costat de dues peces similars en forma i composició, al seu costat es situa la peça més petita.

Aquesta peça s'emmarca en una iniciativa d'exposició realitzada l'any 2004 dedicada a l'escultura africana contemporània, concretament als mestres escultors de Zimbabwe. La organització de l'exposició va anar a càrrec de l'ajuntament de Begues, de la ONG Humana i el Centre Experimental de les arts del Parc del Garraf (Vallgrassa). Van col·laborar la Diputació de Barcelona, Geodis Teisa, l'obra social de Caixa Penedès, els Serveis Forestals Esteve i els ajuntaments d'Olesa de Bonesvalls, Gavà, Olivella i Sitges.

JORGENSEN, Sune; BLOMEFIELD, Tom (2004): "Mestres escultors de Zimbabwe i les seves obres". Ajuntament de Begues - Humana.