Diorama Missa del Gall a Collsuspina Collsuspina

Moianès
Ajuntament de Collsuspina, Plaça Major, 3. 08178 Collsuspina
A la planta baixa de l'Ajuntament

Patrimoni moble
Objecte
XXI
Xavier Mercadé Pascual
Ornamental
Ajuntament de Collsuspina, Plaça Major, 3. 08178 Collsuspina
María del Agua Cortés Elía, OPC Diputació de Barcelona

A la planta baixa de l'Ajuntament de Collsuspina es conserva una vitrina que protegeix un diorama de l'església dels Socors i el seu entorn. El diorama porta el títol "Missa del Gall a Collsuspina", i representa el principi del carrer Nou, amb l'església i la façana lateral de l'edifici de l'Ajuntament i uns personatges que es disposen a entrar a l'església. Disposa d'il·luminació.

El diorama va ser dissenyat i construït per Xavier Mercadé Pascual, rellotger afincat a El Vendrell (Tarragona) l'any 2008, amb motiu de l'exposició de diorames pel Nadal d'aquest any a aquest poble. L'any següent, en dates properes al Nadal de 2009, va fer donació a l'Ajuntament de Collsuspina en tractar-se d'un racó del poble, que el va instal·lar als baixos de l'Ajuntament. L'artista va posar com a condició en fer la donació que en el moment que l'Ajuntament no el vulgui que li retorni i ell ho passarà a recollir. Xavier Mercadé va fer la restauració del rellotge del campanar de l'església de Santa Maria dels Socors, on va trobar la inspiració per fer el diorama.