Diada dels pescadors i mariners, mare de Déu del Carme

Obert
    Sense ús
    Laia Massansalvador Soler

El dia 16 de Juliol -festivitat de la Mare de Déu del Carme- se celebrava la diada dels pescadors, amb una processó marítima que sortia del Port d'Aiguadolç i arribava a la Zona de Terramar.

Tradició comuna a gairebé tots els pobles mariners de Catalunya.

Antigament, la Germandat de Pescadors i Mariners celebraven la seva diada el 16 de Juliol, dia de la Mare de Déu del Carme. Després de l'àpat tradicional de pollastre amb samfaina, els mariners i les famílies s'acostaven al passeig marítim, on tota la platja estava plena d'embarcacions adornades amb banderoles de colors. Quan arribava el rector començava la coneguda Processó de les barques encapçalada per la Mare de Déu del Carme. La tradició diu que tant els mariners com els assistents duien posats els seus escapularis durant la processó, d'aquesta manera eren beneïts i protegits dels mals del mar.

ROIG, E. (1934). "Sitges dels nostres avis". Llibreria Catalonia, Barcelona.
    VILÀ SOLER, J. (1998) "Diversòrum sitgetà entrellat de costums, fets i dites populars". Quaderns de Sitges. Ajuntament de Sitges.