Col·lecció arqueològica i paleontològica del Museu Vinseum

Romà
    Restringit
    Científic
    Vinseum Museu de les Cultures del Vi de Catalunya Fundació Privada. C. Jaume I, 1. Vilafranca
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

Al Museu Vinseum de Vilafranca hi ha dipositada una quantitat important de material arqueològic, paleontològic i ornitològic provinent de Ribes.
    D'una banda, el material arqueològic consisteix en peces de sílex i ceràmica provinent dels jaciments de l'Ermita de Sant Pau, Coves de Roca Rubí, Font d'en Zidro, Sobre Can Martí, Solers, Can Martí, Els Cocons I, II i III, Forn de les Timbes, Camí del Forn Vell, Els Jugadors I i II, El Castellot de Ribes, Sant Pau, Ca l'Escolà, Can Bertran I i II, Torrent de les Gralles, Riera de Jafra, Mas d'en Bosc, El Carç, Cal Baró, Corral d'en Massó, Era dels Moros /El Bosquet, Can Ramon, La Creu, El Vilar, Balma del Coster Mitger, Forats d'en Bori, Bosc Gran, Figueres d'en Brunet / Pedra Encantada i La Creueta.
    Pel que fa al material paleontològic i geogràfic, consisteix en fòssils i fragments d'ossos, provinents d'indrets de Sant Pere de Ribes no determinats.
    Per últim, a la secció d'ornitologia hi trobem una quantitat important de postes d'ous, aus i nius provinents de Sant Pere de Ribes.

El material arqueològic, paleontològic, geològic i ornitològic provinent de Ribes va ser dipositat a partir de l'any 1945, a través de donacions o cessions al museu. Part d'aquest material va ser localitzat de forma fortuïta, així com pel resultat de prospeccions arqueològiques. Entre els estudiosos i experts que van donar material hi ha Xavier Virella, els senyors Gual, Montal i Torruella, A. López, Cristóbal Mestre, Pere Mestre, mossèn Lluís Via, Pere Giró, Rossend Olivella, Josep Miret i Jordi Plans, entre d'altres.