Cementiri de Sant Quirze Safaja Sant Quirze Safaja

Moianès
Darrera l'església parroquial de Sant Quirze Safaja. Nucli de Sant Quirze Safaja

4619903
Obra civil
Popular
XIX
Religiós
Bisbat de Vic
Núria Cabañas

El cementiri municipal de Sant Quirze Safaja es troba situat a llevant de l'Església parroquial, davant del camí de la Rovireta. L'edifici és de planta rectangular amb la porta d'accés orientada a tramuntana. Un cop a l'interior hi ha una petita escala que dona accés pròpiament a la zona d'enterrament. Hi ha un espai central, enjardinat amb una creu de terme refeta i provinent d'un altre nucli. Aquesta zona es troba envoltada per tres cossos de planta rectangular amb la coberta a una vessant on s'hi troben els nínxols. Entre aquests, destaca la tomba de Màrius Torres, situada al cos de llevant. D'aquest edifici destaca la porta situada a la façana nord. Està realitzada amb barres de ferro forjat emmarcada amb brancals de pedra amb la llinda també de pedra i coronat amb un pinacle que finalitza amb una esfera. A la llinda central s'hi llegeix inscrita la data de 1890 amb un crani amb dues tíbies creuades. La llinda de la dreta és il·legible i la de l'esquerra es pot llegir part de la inscripció que diu: " A PREGAR". Al costat dret de la porta hi ha una placa commemorativa i un monòlit dedicats al poeta Màrius Torres.

La propietat és del Bisbat de Vic no obstant la gestió és de l'Ajunatment de Sant Quirze des de 1997.

Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic del terme municipal de Sant Quirze Safaja. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.