Cases d'estiueig als carrers Joan Miró, Vallromanes i Aragó

Residencial
    Diversos
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Edificacions situades sempre a l'interior d'un jardí, més o menys extens. Tenen un o més cossos, coberts per teulada a dos aiguavessos. Les cases poden tenir una, dues o tres alçades i l'estil arquitectònic dominant és el noucentisme encara que, en algun cas, es poden observar elements que recorden l'estètica modernista. A banda de la casa número 9 del carrer de Joan Miró (can Ferrari), destaca la torre de Sant Rafel amb finestres neogòtiques.

Al llarg del primer terç del segle XX, aquesta zona baixa i boscosa del poble va experimentar un creixement important. S'hi van edificar cases de tipus xalet per a ús de famílies estiuejants. Avui formen un conjunt residencial que combina els elements antics amb la modernitat.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.