Casa del Passeig dels Anglesos, 4
Caldes d'Estrac

Maresme
    Passeig dels Anglesos, 4 (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de la plaça de les Barques, a mà esquerra (banda mar).

4601922
    Edifici
    Modernisme
    XIX
    Estructura, coberta, façana i conjunt en bon estat.
    nº48 en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Tadorne, S.L.
    Octavi Mallorquí Vicens

Xalet d'estil modernista entre mitgeres de planta baixa i dues plantes, amb patí davanter i jardí posterior. La façana principal és la que s'orienta en sentit sud-est, cara a la mar. La coberta de teulada amb carener paral·lel a la porta principal. La planta baixa presenta, en primer lloc, un grup de tres finestres d'estil modernista, amb repeu i falses columnes. També s'observa una finestra més gran d'arc apuntat. Totes elles porten persianes blanques de doble fulla. A un lateral observem una volta de canó que serveix per accedir al porxo on hi ha l'entrada principal, orientada de cara a la mitgera. La primera planta presenta un balcó mirador amb dues sortides, amb barana de reixa de ferro forjat d'inspiració vegetal. Les persianes d'aquestes portes són del mateix estil que el de les citades al pis inferior. Al capdamunt trobem tres finestres de petites dimensions i que corresponen a una mena de golfes. El patí davanter és enrajolat i amb una reixa de ferro forjat que fa joc amb la barana del balcó del primer pis. El jardí posterior és gran, i equival a dues terceres parts de la parcel·la.

Sòl urbà. Ordenació contínua tradicional. Inventariada amb el núm. 48 per l'article 55 de la Normativa del Pla General.

Fins l'any 1995 hi havia el Restaurant La Marola, que ara es troba uns pocs números més endavant. Actualment la propietat és d'una joieria.

AA.DD. (1995). Fotografies Antigues de Caldes 1870-1962. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac.
    BATLLE, A. (1985). Caldes d'Estrac o Caldetas: un vell plet. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.