Casa del carrer de les Margarides, núm. 34

Carrer de les Margarides, núm. 34

Edifici
    XIX-XX
    Protecció de nivell 4: només afecta portals, balcons i finestres emmarcats en pedra segons tipologies de cada període històric.
    Residencial
    2635357DG6023N0001HQ
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos, entre mitgeres, de planta rectangular i que consta de planta baixa i dos pisos, tot i que el segon pis és una remunta moderna que desconfigura l'estructura originària de la casa. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal.

La part més ben conservada és la planta baixa, amb el portal de llinda recta, però emmarcament de pedra motllurada. La porta és de fusta i de doble batent. Al costat hi trobem la característica finestra reixada. En planta baixa, totes els finestres són reixades com a mesura  de protecció.

L'altre element destacable de la façana és el balcó, situat damunt el portal d'entrada, barana de ferro i brancals i llinda de pedra.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.