Casa al Raval del Remei, 17

XVIII-XIX
    restaurada
    BCIL (PGOU,1992)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPA 28459)
    Residencial
    Ref. Cad.: 02005 DG3100
    Laura Bosch Martínez

Casa de planta rectangular que consta de planta baixa i dos pisos, construïda entre mitgeres i amb la coberta inclinada, formada per teula àrab i amagada per la cornisa que fa de remat de l'edifici. A la planta baixa té dues obertures, una d'elles de grans dimensions per tractar-se de la porta metàl·lica del garatge. A la dreta d'aquesta hi ha la porta d'entrada. Al primer pis, centrat en la façana, hi ha la finestra amb balconada i voladís. S'ha conservat la reixa de ferro forjat, amb remats. Al segon pis, el que haurien estat les golfes, s'ha conservat la finestra amb el finestral de fusta. Entre cada pis, hi ha una motllura de separació. Abans de ser restaurada, es podien observar quatre medallons d'inspiració modernista, dos centrals i els altre dos als laterals de l'edifici, que actualment han desaparegut.

Les edificacions del Raval són anteriors en part al segle XX, encara que posteriorment s'han realitzat noves construccions i moltes modificacions, que han fet desmerèixer la imatge de conjunt del carrer. L'arquitectura és força homogènia, principalment amb la tipologia, tractant-se de cases construïdes entre mitgeres bastant estretes, de planta baixa i dos pisos.

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI (1992). Plà Especial de Protecció del Centre Històric. Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Caldes de Montbui. Ajuntament de Caldes de Montbui.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (2008). Inventari del Patrimoni Cultural i Immoble de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia. Barcelona, maig de 2008.