Capella de la Mare de Déu del Carme

Religiós
    Arquebisbat de Barcelona. C/ Bisbe, 5. Barcelona
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Capella votiva de petites dimensions, adossada a la paret d'un edifici, en el lloc on abans n'hi havia hagut una altra capella exempta. Coberta a dues aigües i porta de mig punt en vidre, protegint una petita imatge de la Mare de Déu del Carme. Es pot il·luminar amb un fanalet que hi ha a l'interior. Sota la capella hi ha unes rajoles amb el text: "Capelleta de la Mare de Déu del Carme, any 1919. Nou allotjament 16 de juliol de 2000"

La primera capella que hi havia en aquest indret dedicada a la Mare de Déu del Carme era pintada sobre rajoles, però es va destruir i en el seu lloc, l'any 1919, se'n va fer una altra, exempta i de petites dimensions (1,20 x 1,20 x 3 m), construïda en obra, amb porta en arc de mig punt de ferro forjat i vidre, que fou enderrocada per motiu de la ruïna de les construccions del voltant, però de la qual es conserven restes (la imatge, la llum i els candelers), instal·lades a l'actual.

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1999). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat;