Can Ros de Cabanes II
L'Ametlla del Vallès

Vallès Oriental
    Can Ros de les Cabanes
    Entre el turó d'en Grèsol i can Ros.

Jaciment arqueològic
    Antic
    Ibèric
    Romà
    II - I aC
    Dolent
    08005A005000990000LP
    Enric Costa Argemí

Restes en superfície situades entre el turó d'en Grèsol i can Ros. Per la topografia el que avui és la part alta dels carrers de la urbanització de can Carlons i part del circuit de motocross.
    En aquest indret es localitzaven restes de ceràmica campaniana en superfície, un dels quals, que es considerava perdut, conserva un gravat amb la lletra ibèrica "tu".
    Els materials es troben dipositats al fons del Museu de Granollers, i hi destaquen campanianes A i B.
    Actualment, en aquest espai, que es troba majoritàriament ocupat per una densa vegetació, només hi hem localitzat algun fragment aïllat de ceràmica comuna de cronologia indeterminada.

Materials localitzats per Josep Estrada.

COSTA I ARGEMÍ, Enric (2007). Inventari arqueològic de l'Ametlla del Vallès. Ajuntament de l'Ametlla del Vallès.

Inventari del patrimoni arqueològic i paleontològic de Catalunya. L'Ametlla del Vallès (Vallès Oriental), Direcció General del Patrimoni Cultural, Generalitat de Catalunya.