Cal Prim i cal Batzó Sant Feliu Sasserra

Bages
Sector est del terme municipal
A 500 metres per camí asfaltat de la carretera B-431, punt quilomètric 64'2

Conjunt arquitectònic
Popular
XVIII-XIX
Cal Prim conserva la majoria d'obertures i la teulada original, i cal Batzó ha estat reformada recentment.
Residencial
Ref. cad.: 007A00098
Jordi Compte i Marta Homs

Cal Prim i cal Batzó estan situats al nord del nucli de Sant Feliu Sasserra, en un contrafort del serrat de Gurrians des del que es domina gran part del terme d'Oristà.
Es tracta de dues cases adossades orientades al sud-est, de planta baixa, primer pis i golfes amb teulada de doble vessant i aigües a la façana principal. Els murs de càrrega són de maçoneria amb carreus grans treballats envoltant les obertures, les cantonades i alguns panys de paret de cal Prim.
La façana principal de cal Prim presenta tres úniques obertures ubicades en una mateixa vertical a la part esquerra de la façana. A la planta baixa hi ha una porta emmarcada amb brancals i llinda de pedra bisellada. Sobre aquesta trobem una finestra emmarcada amb brancals i llinda de pedra bisellats i ampit de maó. A les golfes una única finestra emmarcada amb pedra sota la qual es conserva una part del ràfec de la teulada antiga, denotant una ampliació en alçada. La façana sud-oest presenta una única obertura a nivell de primer pis emmarcada amb pedra treballada. A La façana nord-oest hi ha un terrat de pedra que sobresurt a nivell de primer pis amb una porta emmarcada amb pedra a la planta baixa. A la resta de la façana hi ha tres finestres, dues a nivell de primer pis i una a les golfes, totes elles emmarcades amb pedra treballada.
Cal Batzó està composat per dues parts diferenciades, una molt reformada i arrebossada, i la més antiga construïda amb pedra, que es troba adossada a cal Prim. Té a la façana principal una obertura per pis, totes tres emmarcades amb pedra. A la part posterior presenta un terrat d'obra i dues obertures emmarcades amb pedra, una a nivell de primer pis i l'altra a les golfes.
A uns metres davant la façana de cal Batzó hi ha un petit pou circular construït amb pedra.

Antigament aquestes dues cases conformaven un carrer juntament amb cal Groc, cal Menut i cal Campàs. La tipologia de carrer o agrupació de cases separat del nucli urbà però relativament a prop, es repeteix al poble de Sant Feliu Sasserra, com al carrer de la Mongia o al carrer del Gafarró, en terme municipal d'Oristà.