C/ de les Ànimes, 18- C/ Sant Isidre, 5

Edifici
    Popular
    XVIII-XIX
    Segons el Pla Especial cal mantenir el volum i la façana principal. Possibilitat de fer obertures a la façana lateral a partir de 4m des de la cantonada.
    Pla Especial. 35. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62214DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Casa construïda a dos vents, que disposa de dues plantes d'alçada (pb + 1p). La façana principal afronta al c/ de les Ànimes i a la planta baixa consta de quatre obertures seguint l'esquema porta-finestra-finestra-porta. Destaca la gran portalada situada en l'angle del frontis, amb forma d'arc rebaixat, conformat per brancals i llinda de pedra, motllurats en mitja canya. A continuació s'identifiquen les dues finestres -amb ampit de pedra motllurat i reixes metàl·liques de disseny elaborat- i, finalment, la porta lateral de factura tosca. El primer pis mostra un balcó amb barana metàl·lica decorada i flanquejat per finestres. En el coronament s'identifiquen els orificis de ventilació de la solera, amb gelosies probablement ceràmiques, la cornisa motllurada i la barana d'obra del terrat transitable de la finca, dividida en diferents plafons.
    Pel que fa a la façana lateral que obre al c/ de Sant Isidre, cal mencionar l'existència de dos cossos diferenciats. D'una banda la meitat del frontis més propera a la cantonada amb el c/ de les Ànimes manté l'alçat de planta i pis; en la planta baixa s'identifiquen dos finestrals enreixats d'idèntic disseny als descrits anteriorment, mentre que en el pis superior s'observa una única finestra de reduïdes dimensions. D'altra banda, la resta del frontis consta de tan sols un nivell, probablement un garatge, sobre el qual se situa una terrassa posterior a mode de jardí elevat.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. Està catalogat com un element de tipus A.

Tant la portalada com les finestres de la planta baixa i el brancal de l'angle del frontis pertanyen a una construcció anterior a la que és actualment visible -probablement datable en el segle XVIII-, i van ser aprofitats per a l'edificació del segle XIX.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)