Basses i sistema hidràulic de la teuleria de cal Diabló
Òdena

Anoia
    Cal Diabló
    Al sud de les restes del mas de cal Diabló.

Element arquitectònic
    Modern
    Popular
    XVIII-XX
    Dolent
    La vegetació ocupa gran part de les instal·lacions
    Sense ús
    08142A010000010000HX
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Cal Diabló conserva un sistema hidràulic que permetia disposar d'aigua pel subministrament industrial a la teuleria, per regar l'hort i pel consum dels habitants del mas.
    Les edificacions s'adapten a la topografia del lloc i estan bastides sobre una lleugera
    pendent que baixa de nord a sud.
    A la part més alta del conjunt es troba la primera bassa. L'aigua arribava a la primera
    bassa a través de reguerons de canalitzats a l'aire lliure, construïts en pedra. Es produïa
    una sedimentació i l'aigua neta circulava cap una segona bassa enrajolada, situada a la
    part més baixa del mas. Adossat a la bassa hi ha el safareig i l'aigua sobrant de la rentada
    s'utilitzava servia per regar.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.