Barraca d'en Joanet de Cal Barquer; Vinya de la Manuela o Rosa Font Oliveras
Alella

Maresme
    Hort de Can Genís, prop del torrent del Sistres.
    Des del camí Baix de Tiana, passat el torrent del Sistres, després de la 1ª corba, a mà dreta.

Edifici
    XIX-XX
    però la porta metàl·lica ha estat forçada i es troba en males
    condicions.
    BCIL (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Productiu
    Polígon 05 - parcel·la 33
    Jordi Montlló Bolart

Barraca de pagès o de vinya, de planta rectangular (2'15 x 2,85 m.), amb la coberta de volta cilíndrica apuntada. Malgrat ser d'aquesta tipologia, disposa d'una filera de teules tipus àrabs en el que seria el carener d'una coberta de dues aigües. Les ales laterals, que li donen
    aquest aspecte tan singular, formen un canaló de secció rectangular amb l'objectiu de recollir l'aigua pluvial que és conduïda al dipòsit posterior. La xemeneia o fumeral sobresortint de la coberta, és indicatiu de llar de foc interior.
    Les parets són de maons i arrebossades. La porta és de fusta de color vermellós i llinda recta. Hi ha una petita obertura rectangular al seu damunt, semblant a una espitllera. La façana no conserva la forma de la volta, sinó que és rectangular amb el coronament amb tres merlets acabats piramidalment.
    Recolzant-se amb la façana, es conserva l'estructura de ferro d'una antiga pèrgola. La llinda de la porta és recta. Al costat del dipòsit d'aigua, hi ha un altre petit dipòsit de planta quadrada on es feia la barreja per sulfatar la vinya. La cisterna gran servia per recollir l'aigua de la pluja i el pericó o cisterna annexa era el lloc on es feia el "caldo bordolés" (boullie bordelaise), i que es feia barrejant aigua i calç amb sulfat de coure.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.