Barraca de l'Hort de la Cooperativa Alella

Maresme
Al marge dret del fondo de Rials, entre el torrent, el camí de Teià i la finca de la Buratella

442064
Edifici
XIX-XX
Porta en mal estat i alguna paret deteriorada
Legal
BCIL (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
Productiu
Polígon 03 - parcel·la 25
Jordi Montlló Bolart

Barraca de pagès o de vinya, de planta rectangular (2'7 x 3'2 m), amb la coberta de volta de maó pla arrebossada per fora. Les parets estan fetes de paredat antic i arrebossades. La porta d'entrada a la façana de llevant, amb la llinda recta, és de fusta i està tancada. La lectura de
paraments permet considerar que originàriament tingués la coberta a una vessant i posteriorment se li afegís la volta. Té una petita obertura a la façana nord. Banc adossat a la façana principal, fet de paredat amb la lleixa de maons.
Disposaria d'un sistema de recollida d'aigües pluvials que conduïen l'aigua a un dipòsit interior a través de la coberta.
Al darrera, a la part del marge, hi ha un ametller.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.