Barraca de la Camàndula; Barraca de Les Costes o d'Antònia Ribas Alella

Maresme
Les Costes - Rials.
Pujant pel torrent de Rials fins arribar a les Costes.

Edifici
Popular
XIX
Esquerdes importants,muntant de la porta escantellat.
Legal
BCIL (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
Difícil
Sense ús
Polígon 02 - parcel·la 31
Jordi Montlló Bolart

Barraca de vinya o de pagès, de planta rectangular ( 3'3 x 4'2 m.) amb la coberta de volta de mig punt aparellada, feta de maons plans. A l'exterior, però, fa com una inflexió en els laterals, acabant en dues canalitzacions que serveixen per recollir l'aigua pluvial. Aquesta va a
parar a un dipòsit soterrat. Els murs són de paredat antic, amb petites pedres irregulars i morter. La façana principal, orientada a migdia, està arrebossada. La porta d'entrada és de fusta folrada amb xapa i amb arc de mig punt. Al damunt hi havia un rellotge de sol, l'agulla del qual, per l'oxidació del ferro, provocà una esquerda. Hi ha obertures lateral i posterior per ventilació.
La barraca està elevada un parell d'esglaons i davant la façana principal hi ha una mena de pati pavimentat, que no és res més que el dipòsit de l'aigua, de 5000 litres de capacitat. Al costat de la porta hi ha un altre petit dipòsit destinat a fer la barreja o "caldo bordolés" (boullie
bordelaise), i que es feia barrejant aigua i calç amb sulfat de coure per sulfatar la vinya.
A l'interior es conserva la llar de foc, a la part posterior dreta, i un banc fet d'obra adossat a la paret lateral esquerra.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.