Antics gegants de Vilanova del Camí

Sense ús
    Ajuntament de Vilanova del Camí. Plaça del Castell, 1
    Miquel Gea Bullich

Gegants que s'havien utilitzat durant els anys 70 del segle XX a Vilanova del Camí. Es tracta, com és habitual, d'una parella de gegants que ens remeten als "moros" habituals a les tradicions populars. El gegant, anomenat "Trespins" té pell negre, duu turbant i una arracada al nas.
    La geganta, anomenada "Puig-andela" és de pell més clara, amb trets físics que ens remeten geogràficament també al nord d'Àfrica.
    El cap del gegant ha estat recentment restaurat. Estan construïts en cartró pedra i la seva alçada, conjuntament amb l'estructura, és de 3,20 metres.

Segons informacions orals del senyor Pau Duran, membre de l'Agrupació Cultural Recreativa de Vilanova del Camí, aquests gegants foren comprats l'any 1971 a Múrcia. S'utilitzaren bàsicament durant els anys 70. L'estrena "oficial" s'efectuà durant la Festa Major de l'any 1972 segons podem observar a la notícia publicada el dimecres 6 de setembre d'aquell any al diari "IGUALADA".
    Actualment els gegants es troben emmagatzemats al "Rovy", antic cinema que actualment és de propietat municipal i serveix com a magatzem o local d'assajos a diversos grups del municipi.
    Segons sembla, durant el temps que varen ballar ho van fer acompanyats d'una banda de música al ritme d'un "Pas doble", o bé acompanyats d'alguns tambors, ja que no hi havia grup de grallers a la vila. Una peça força utilitzada durant el ball fou el pasdoble "En el Mundo".
    Originalment eren més alts que en l'actualitat, però es varen retallar les estructures portants per tal de fer-los més lleugers i fàcils de dur.
    El cap del gegant ha estat totalment restaurat recentment.