Abeurador de la font del Bou
Olesa de Bonesvalls

Alt Penedès
    Carrer Fontana. 08795 OLESA DE BONESVALLS
    Davant la font dels Bous i can Soler.

Patrimoni moble
    Objecte
    Dolent
    Està trencat pel mig en sentit transversal.
    Obert
    Ornamental
    Ajuntament d'Olesa de Bonesvalls. Plaça de la Vila, 1. 08795 OLESA DE BONESVALLS
    Cortés Elía, Mª del Agua

Abeurador de pedra excavat en un bloc de conglomerat. És de planta rectangular amb una cavitat excavada de forma ovoide. No té cap tipus de decoració. La font és d'estructura senzilla, connectada a la xarxa general municipal i té una placa informativa de la seva inauguració ubicada a la paret de darrera.

Era freqüent disposar d'abeuradors pel bestiar al costat de fonts i pous.

Aquest abeurador es trobava al costat de cal Samsó, al mateix carrer Fontana. Era el que recollia l'aigua que s'extreia del pou d'aquesta casa que està al costat del carrer. Es va traslladar al lloc on és actualment, al costat de la font dels Bous, en arranjar el carrer. La font dels Bous va ser inaugurada el 20 de gener de 1992, amb motiu de la culminació del procés de portada d'aigua al municipi.