Tram empedrat del Torrent Domènec

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    XIX
    Manca algun tram, fet amb pedra més petita, desaparegut amb les crescudes del torrent.
    Pla Especial Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt
    Agència Catalana de l'Aigua (Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat)
    Jordi Montlló Bolart

Tram del Torrent Domènech, que discorre entre les finques de Can Maioles i Ca l'Antoni Biada on s'observen uns empedrats, formats per grans lloses de granit, de forma irregular, amb superfície més o menys plana, i una lleugera inclinació o pendent en direcció a mar. Aquests elements de pedra no són continus, sinó que es troben disposats en aquells punts o indrets on segurament l'aigua que baixava durant les crescudes del torrent podia malmetre el pendent suau, formant sots més o menys profunds que impedien el pas dels carros.

Caldria unificar totes les fitxes de l'inventari que estan relacionades amb la mateixa riera o torrent i protegir la totalitat del bosc de ribera amb els diversos elements patrimonials que s'hi ha localitzat.

Aquest empedrat va ser construït perquè durant la verema, els carros carregats amb les portadores plenes de raïm, procedent de les vinyes del Castell de Vilassar i d'en Domènech, poguessin baixar i pujar pel torrent sense cap problema.

AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.