Teuleria de la Riera d’Ardesa
Rubió

Anoia
    Riera d’Ardesa. Est del Pla de Rubió
    Camí de Sant Pere d’Ardesa. Sota Cal Vives.

Edifici
    Modern
    Popular
    XVIII-XIX
    Dolent
    Part enderrocada i cobert de vegetació
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC 40776
    Sense ús
    08184A005000320000ZY
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

La teuleria de la riera d’Ardesa es troba situada a peu del camí de Sant Pere d’Ardesa i molt a prop de Cal Vives. Es tracta d’una construcció de planta quadrada, d’aproximadament  4 x 4 m. Es conserva la totalitat de la façana, orientada a llevant, formada per dos arcs concèntrics d’arc de mig punt amb les pedres col·locades a mode de plec de llibre que protegeixen les dues boques que donen accés a la cambra de foc. Les boques són construïdes per dos arcs de mig punt amb maons col·locats a mode de sardinell per l’interior i cobertes per un mur de pedra. Al damunt es conserva la cambra de cocció, amb les parets recremades de pedra.

La fitxa s'ha omplert amb dades de la fitxa 043.EA de l'esborrany del Pla Especial Urbanístic de Protecció del Patrimoni i del Catàleg de Béns Arquitectònics, Històrics i Ambientals de Rubió, coordinat per Imma Vilamala i gestionat pel Servei del Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona.

Situada a prop del camí que porta al mas de Cal Vives.  Antigament alguns masos comptaven amb teuleria pròpia situada a poca distància per ampliar o arranjar les edificacions existents. Alhora aquestes també bastien altres masies de l’entorn. Aquest tipus d’activitat constituïa una font d’ingressos complementària pel mas.

Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic del terme municipal de Rubió. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.

VILAMALA, I (Coord): Esborrany del Pla Especial Urbanístic de Protecció del Patrimoni i Catàleg de béns arquitectònics, històrics i ambientals de Rubió (Anoia). Volum I/III. SPAL, octubre de 2017. Diputació de Barcelona – Àrea de Territori i Sostenibilitat.