Salt del Torrent de Colljovà
Monistrol de Calders

Moianès
    en el curs del Torrent de Colljovà, per sota la pista i Pedrera de Pumanyà o de Coll Girant.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Difícil
    Sense ús
    Agència Catalana de l'Aigua. Carrer de Provença, 204, 08036 Barcelona
    Sara Simon Vilardaga

Es tracta d'un salt d'aigua situat al Torrent de Colljovà, afluent de la Golarda. Es tracta d'un salt provocat pel tall abrupte del terreny, la roca natural, en la llera del curs fluvial del torrent. El Torrent de Colljovà compta amb un cabal irregular d'aigua, amb períodes en els quals pràcticament no hi discorre aigua, tot i que en èpoques de pluges intenses augmenta el seu cabal conformant un bon salt d'aigua en aquest indret.

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    -PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.